כשבחדשות מדברים על אסטרטגיית יציאה, חברות צריכות לחשוב על אסטרטגית כניסה למציאות חדשה.

מאמר של Janet Pogue McLaurin שפורסם במרכז המחקר של Gensler – פירמת אדריכלים, מהמובילות בעולם במחקר ותכנון של סביבות עבודה.

בחדשות כבר מדברים על אסטרטגית יציאה, גם חברות מתחילות לחשוב איך להתכונן ומה לעשות ביום שבו יתחילו העובדים לחזור חזרה לסביבת העבודה. כל עוד משרדים התאימו ותמכו בעובדים ובמטרות השונות של הארגון רוב האנשים שאפו לעבוד מהמשרד.

עדיין מוקדם מדי בשביל להבין את ההשלכות האמיתיות על סביבת העבודה ועל עיצוב משרדים. מה שבטוח שבשביל לאפשר חזרה נעימה ובטוחה של עשרות ולעיתים מאות עובדים למשרדים שלהם צריך לחשוב כמה צעדים קדימה ולתכנן את השיבה "הביתה" של לפחות חלק מהעובדים.

הנה שלוש פעולות מיידיות שחברות יכולות לקחת בחשבון:

  • העניקו לעובדים תחושת בטחון והעצמה
    ארגונים טובים מבינים עד כמה חשובה תחושה אישית לשגשוג ותפוקת העובדים. במיוחד ברגע בו יתחילו לחזור לשגרה חשוב לאפשר גמישות וחופש בחירה, לתת לחלק מהעובדים להמשיך לעבוד מהבית ואולי אפילו לתכנן חזרה בהדרגה של צוותים או קבוצות מסוימות בתוך הארגון במספר פעימות. מעבר לזה שכך יהיה קל יותר לשמור על המרחקים הנדרשים זה גם יתן לעובדים תחושת שליטה שכל כך חשובה עכשיו.
  • ריחוק חברתי גם במשרד
    כל עוד אין חיסון ל COVID 19 כדאי שנשמור מרחק בטוח בין אדם לאדם על פי ההנחיות. רצוי לבצע את ההתאמות הנדרשות מבחינת מיקום עמדות העבודה במשרד וגם ליצור הפרדה באמצעות מחיצות בין עובדים הממוקמים פנים אל פנים. כדאי גם להתאים את חדרי הישיבות ופינות אוכל לכמות האנשים המותרת להתקהלות.
  • נהלים
    חובה ליצר מנגנון מתעדכן לכתיבת נהלים לעובדים והן לחברת הניקיון הכולל הוראות מדויקות כיצד לנקות ולחטא את כל אזורי העבודה ובאיזה תדירות. חשוב להתייחס לכל מגוון האזורים- חדרי ישיבות, מטבח, שירותים כמובן ולהקפיד על מספר טיפולים קבועים בשעות קבועות במהלך היום.

כשהמשבר יגמר, נגלה לאט לאט איך הוא השפיע על הצורה בה אנחנו עובדים. למרות התחושה האפוקליפטית כנראה שמשרדים ומרחבי עבודה לא יכחדו. בסופו של דבר הם מהווים קרקע פוריה לבניית קהילות, לצמיחה ואינטראקציות שאין להן תחליף.