הקורונה או בשמה האחר הנגיף או בשמה האחר מה לעזאזל קורה פה ומתי זה יגמר (רמז, לא כל כך מהר) נותנת בוסט להמון תהליכים ורעיונות. כאדריכלים, מתכננים ומעצבים אנחנו צמאים לחדשנות ויצירתיות.  זה נותן לנו השראה, זה מעודד חשיבה ויוצק תוכן ועומק לתהליכים השונים שאנחנו עוברים בפרויקטים בסטודיו. הנה כמה מיזמים מאוד מעניינים. המשותף לכולם שהם מזכירים לנו שלפעמים אחורה הוא הקדימה החדש.

הבית של המחר

מיזם של איקאה בפולין שמציע הצצה לחיים עירוניים בעתיד הקרוב והרחוק. חיים שבהם הבית הוא אורגניזם חי ובר קיימא שמנצל את משאבי הטבע ככל הניתן.

המעצבים השתלטו על מתחם בבניין נטוש והפכו אותו למעבדה של טבע עירוני הכולל שש מאות צמחים מסוגים שונים. המתחם כולל סדנאות שונות לשיפוץ והתאמת רהיטים, הקמת מטבחים מותאמים לרוח התקופה, גידול לטיפוח צמחיה. וגם מיצבים הממחישים את ההשפעה של תאורה טבעית על הסביבה.  המתחם ייפתח בתחילת 2021.  יש פה אמירה חזקה מאד של איקאה.

  • התאמה של חווית הלקוח לרוח הזמן. משיטוט במבוך הקלאסי של חנות איקאה לשיטוט במרחב של חווית למידה וספיגת ידע. (מרכישת מוצרים לרכישת ידע – הכצעקתה?)
  • הסתכלות קדימה על מרחב המגורים והחשיבות של תכנון אקולוגי ובר קיימא.
  • מתן מענה מחובר לטבע לתקופות של בידוד וריחוק חברתי.
  • יצירת אינטראקציה מיוחדת ושונה עם לקוחות פוטנציאליים.

מעניין עם איקאה מחפשים מבנה נטוש ליוזמה דומה בארץ?

 בית המחר של איקאה

images via IKEA

מיצב תאורה - בית המחר של איקאה

images via IKEA

סדנא לשיפוץ רהיטים - בית המחר של איקאה

images via IKEA

images via IKEA

קולנוע על המים

עירוניות טקטית זה באזוורד חזק כרגע בקרב אורבניסטים ומתכנני ערים. שינויים מהירים מייצרים פתרונות לצרכי השעה. סימון שבילי אופניים על חשבון נתיבי תנועת כל רכב בין לילה וסגירת רחובות לתנועת הולכי רגל בלבד הם רק דוגמאות למהלכים שנוקטות עיריות בעולם כרגע לרווחת התושבים. לצד כל אלה וגם קצת בניגוד למהלכים לשיפור עירוניות נפתחים המון מתחמי דרייב אין (גם בתל אביב) להופעות, הצגות וסרטים. 

בפריז כמו בפריז כל פתרון חייב לקבל אקסטרה סטייל. שם החליטו לקחת צעד קדימה את “הנורמלי החדש״. כחלק מפסטיבל הקיץ המסורתי שבו גדות נהר הסיין מתחפשים לחוף ים, החליטו השנה להקרין סרטים במסכי ענק על גדות נהר. הצופים שמרו על ריחוק חברתי כאשר הם יושבים וצופים מתוך סירות המכילות עד שישה אנשים. בנתיים גם תל אביב הצטרפה לחגיגה ואפשר לראות לראות סרטים בצורה דומה בירקון.

קולנוע על המים, יולי 2020 - פאריס

Par My B., Caroline J. · Publié le 19 juillet 2020 à 09h10 · Mis à jour le 19 juillet 2020 à 11h52

קולנוע על המים, יולי 2020 - פאריס

Paris Plages

סיורים וירטואליים בתוך יצירות מופת אדריכליות

שוחרי אדריכלות, עיצוב ואמנות יכולים ליהנות מסיורים וירטואליים ב 12 מבנייניו של פרנק לויד רייט. זה חלק ממגמה של מוזיאון ואתרים לאפשר צריכת תרבות ואמנות מהבית וזה אדיר. למרות שאין תחליף לחוויה הפיזית  ובחיים האמיתיים אנחנו אחראים ושואפים ליצור אינסוף אינטראקציות מרחביות, אמיתיות. כרגע אין טיסות וגם אם היו לא בטוח שהיינו מצליחים לבקר בעל כך הרבה מקומות בטיול קצר או אפילו בסיור מתוכנן. זאת הזדמנות להיחשף בצורה מאוד מעניינת לתכנים מרתקים ומעוררי השראה ובמקרה הזה אפילו לרדת לרזולוציות של פרטי בניה. שווה להתרשם מהקלטות מהסיורים הקודמים. מרתק!

הראשון – Gordon House. מהבתים הפחות ידועים של פרנק לוי רייט אבל יצירה אדריכלית מופלאה של אדריכל ענק.

השני למתקדמים – המדריך מתעכב על תהליך העבודה תוך כדי בניה שלי פיתוח אלמנט הסף של הדלתות.