איך תראה הסביבה הבנויה בחודשים ובשנים הקרובות?

החיים שאחרי הנגיף – כיצד הוירוס ישפיע על הסביבה הבנויה שלנו? – מאמר מענין שפורסם על ידי האדריכל Sergey Makhno ב – DEZEEN.
זה כבר די ברור לכולם שהמשבר הזה שאנחנו עוברים ישפיע עלינו לדורות קדימה. ערכים ישתנו, הרגלים ישתנו ועל הדרך גם הסביבה הבנויה תקבל את הריקושט שלה. אז איך זה ישפיע על המרחב היומיומי שלנו?

שלום ולהתראות לתכנית הפתוחה והמקודשת מימי המודרניזים ועד דקה לעשרים עשרים. ברוכים הבאים בונקרים, בריקדות וחדרים נפרדים לכל פיפס. חדר כניסה סטרילי, חדר שהוא סלון, חדר שהוא מטבח, חדר לכל ילד, חדר עבודה, חדר זום ועוד'.

הריחוק החברתי כאן בשביל להשאר, זה ישפיע כנראה על הערים בכללותן ועל צורת ההתנהלות של אנשים במרחב האורבני. פחות צפיפות ומגע, פחות מגדלים, אופי קהילתי יותר של מבני מגורים תכנון מתאים לבידוד.

מאז פרוץ הנגיף נכתב המון על הדפוסים המשתנים של סגנונות וסביבות העבודה. לצד אלו שמתים לחזור להריץ דאחקות ליד מכונת הקפה במשרד, המונים ימשיכו לעבוד מהבתים. התופעה הזאת התחילה לפני הקורונה וקיבלה עכשיו דחיפה סופר רצינית. מרחב העבודה הביתי יהפוך למושקע יותר, נוח יותר ונעים יותר ומנגד חברות יצאו מגדרן על מנת ליצור תמהיל שיאפשר לגייס ולשמר עובדים.

ביופיליה וגינון ביתי ועירוני יקבלו בוסט היסטרי ויהפכו לחלק בלתי נפרד מהמרחב היומיומי. אם עד עכשיו ראינו פה ושם קירות ירוקים וטרנדיים צפו לקבל ירוק טבעי ונעים בזווית של העין באופן תמידי. זה טוב לאיכות האוויר ואיכות החיים וגם יש עם מי לדבר בבידוד.

לא משנה אם אתם חוואים מהגלילי או אורבניסטים ממנהטן הסביבה הבנויה עומדת להשתנות. חידוד ודיוק הצרכים של כל אחד ואחת ברמה האישית וגם ברמת הארגון, המשרד או המפעל ידרשו כדי לשפר את איכות החיים. מעניין יהיה לראות אם התחזיות האלו יתממשו, מה שבטוח זה שיש פה הזדמנות לנצל את המשבר לשיפור איכות החיים האישיים שלנו ושל הסובבים אותנו ברמה הביתית, השכונתית והעירונית.